یافتن بهترین سرویس دهنده اینترنت

0
616

یافتن بهترین سرویس دهنده اینترنت در منطقه از آن چیزی که فکر می کنید ساده تر است.

دسترسی به اینترنت یک ابزار ضروری است، اما بر خلاف سرویس های دیگر، آب برق و گاز، ممکن است گزینه ای برای انتخاب ارائه دهنده اینترنت داشته باشید. البته ممکن اگر در منطقه کوچکی با تعداد محدودی از سرویس دهنده اینترنت (ISP) زندگی می کنید، پس چندان حق انتخاب نخواهید داشت. برخی افراد حتی از نظر سرویس های ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای نیز ناپیدایند و این واقعا بی رحمانه است. اما برای اکثر مردم، فقط مسئله تماس با تنها ارائه دهنده در شهر و ثبت نام در خدمات نیست، شما می توانید بهترین سرویس دهنده اینترنت را در منطقه خود به راحتی شناسایی کنید.

چگونه می توانید سرویس دهنده های اینترنت را در منطقه خود پیدا کنید؟

برای یافتن بهترین سرویس دهنده اینترنت، ISP هایی که می توانند به آدرس شما سرویس بدهند، چند ابزار در اختیار شماست. بدون شک، شما قبلاً به رایج ترین روش فکر کرده اید: کافی است آن را Google کنید. می توانید عبارت “پهنای باند نزدیک من” یا “پهنای باند در [به نام شهر خود]” را جستجو کنید تا به سرعت نتیجه بگیرید. بعلاوه بسیاری از وب سایت ها قبلا کار را برای شما راحت کرده اند. یکی از این وب سایت های ارزشمند یک وب سایت دولتی است که سایت استقرار پهنای باند ثابت FCC نام دارد.

شاید خیلی فنی به نظر برسد، اما در واقع این فقط یک پایگاه داده قابل جستجو از ISP است. آدرس خود را وارد کنید و لیستی از تمام سرویس هنده های اینترنت، ISP هایی که پهنای باند به ادرس محل شما ارائه می دهند، خواهید داشت. اگر از تصاویر خوشتان می آید، قطعا قدردان نقشه کدگذاری شده خواهید بود که نشان میدهد کدام مناطق دارای تراکم خدمات پهنای باند بیشتری هستند. وب سایت های طرف قرارداد و تجاری زیادی وجود دارند که کم و بیش همان کارها را انجام می دهند. سایت هایی مانند Broadband به شما اجازه می دهد تا با وارد کردن کد پستی و لیست کاملی از ISP های محلی را مشاهده کنید.

همچنین این سایت ها مایلند با جمع آوری ISP ها شما را به خرید یک سرویس اینترنتی از طریق سایت ترغیب نمایند. برخی از این سایت ها ممکن است مناسب باشند اما پیشنهاد می کنیم از این سایت ها تنها برای جمع آوری اطلاعات و تحقیق برای سرویس دهنده اینترنت استفاده نمایید. زمانی که ISP مورد نظر خود را پیدا کردید مستقیما به وب سایتش مراجعه نمایید و ببینید چه سرویس هایی را پیشنهاد می کند.

مقایسه عملکرد ISP

اینترنت-ISP
فقط مسئله تماس با تنها ارائه دهنده اینترنت در شهر و ثبت نام در خدمات نیست، شما می توانید بهترین سرویس دهنده اینترنت را در منطقه خود به راحتی شناسایی کنید.

بیشتر ISP ها برنامه های متنوعی را ارائه می دهند، بنابراین برخی از ارائه دهندگان اینترنت، بسته به اینکه چه مبلغی پرداخت می کنید، ممکن است سرعتی از 10 مگابیت در ثانیه (مگابیت در ثانیه) تا 500 مگابیت در ثانیه یا بیشتر ارائه دهند. اما این حداکثر سرعت تنها در تئوری جذاب است و سرعت واقعی شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع باند پهن و عملکرد کلی ISP.

سه نوع پهنای باند پهن وجود دارد: DSL، کابل و فیبر نوری

موارد دیگری نیز وجود دارد، مانند ماهواره، انتقال هوایی از طریق آنتن ثابت و تلفن همراه 5G، که البته این موارد از رواج کمتری برخوردارند و معمولاً این گزینه ها جزو بهترین موارد استفاده از اینترنت برای مناطق روستایی محسوب میشود.

گزینه های اینترنت فیبر نوری کدامند؟

سریع ترین سرعت را از سرویس دهنده اینترنت خود می خواهید؟ گزینه ای غیر از فیبرنوری وجود ندارد. فیبر داده ها را به صورت لیزر از طریق کابل های فیبر نوری ارسال می کند (در واقع، به معنای واقعی کلمه سبک است) و اکثر طرح های فیبر سرعت های مختلفی از 300 مگابیت بر ثانیه تا یک گیگابیت در ثانیه (Gbps) را ارائه می دهند.

فیبرنوری گزینه نهایی خانواده هایی است که فیلم های 4K زیاد پخش می کنند، بازی های آنلاین انجام می دهند، تجارت آنلاین کوچکی را اداره می کنند یا سایر کارهایی که نیاز به پهنای باند دارد انجام میدهند. جدای از سرعت که به صورت سهمی توزیع میشود اینترنت فیبری بیشتر به خاطر ثبات سرعتش شناخته می شود بعلاوه شما می توانید یک خط مستقیم به محل خود داشته باشید. این بدان معناست که شما مجبور نیستید در ساعات شلوغ، پهنای باند خود را با همسایگان خود به اشتراک بگذارید.

برخی از سرویس دهنده های اصلی این روزها در فضای اینترنت فیبر شامل Verizon ، AT&T و Frontier هستند، اگرچه موارد دیگری نیز وجود دارند. گوگل یکی از این شرکت ها است، اما بازارهایی که اینترنت فیبری در آنها ارائه می شود بسیار محدودتر است.

گزینه های اینترنت DSL و کابل

اگر فیبر در منطقه شما در دسترس نیست یا اگر به پهنای باند زیادی نیاز ندارید، DSL یا کابل را به عنوان گزینه مناسب مد نظر داشته باشید. DSL به طور کلی با طرح های بین 5-20 مگابیت بر ثانیه کندتر از کابل است. طرح های کابل با سرعت 10 مگابیت در ثانیه شروع می شوند و معمول ترین طرح ها ده ها یا صدها مگابیت در ثانیه را ارائه می دهند. اما مساله تنها به اینجا ختم نمیشود. اینترنت از طریق کابل با کل محله ها به اشتراک گذاشته می شود، بنابراین در ساعات خاصی از روز (مانند عصر، وقتی همه در خانه هستند) ممکن است سرعت اینترنت شما کندتر شود.

بهترین ارائه دهنده اینترنت را برای خود انتخاب کنید

حالا پیش از اینکه سرویس دهنده مد نظرخود را انتخاب کنید دقیقا می دانید چه طور باید آن چیزی که نیاز دارید به دست آورید. علاوه بر خواندن نظرات کاربران در منابعی مانند Nextdoor و Yelp، می توانید عملکرد کلی ISP ها را در Speedtest مقایسه کرده و جدول رتبه بندی ISP های منتشر شده توسط Netflix را مرور کنید. مهم نیست که رویکرد شما چیست، یافتن بهترین سرویس دهنده اینترنت در منطقه شما در واقع کشف نیازهای شما و تطبیق آنها با مجموعه خدمات موجود است. و این به معنای داشتن سریع ترین و گران ترین طرح اینترنتی نیست، اگر تمام آنچه انجام می دهید بررسی ایمیل و تماشای کمی YouTube است، می توانید از سرعت متوسط که تاثیر چندانی روی کیفیت ویدیوها نداشته باشد استفاده نمایید که البته به نفع موجودی کیف پولتان هم هست.

 

شما می توانید مقاله سرعت اینترنت مناسب برای نیاز های دیجیتالی هم مطالعه کنید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید