پرچم دار جدید DSLR شرکت کانن

0
266
پرچم دار جدید DSLR
پرچم دار جدید DSLR ازشرکت کانن رونمایی شد.

دوربین کانن، پرچم دار جدید DSLR

شاید رسیدن روزی که دیگر خبری از پرچم دار جدید DSLR کانن نباشد، کمی عجیب به نظر برسد؛ اما باور مدیر عامل این کمپانی این است که دوران استفاده از دوربین های دی اس ال آر به سر آمده و باید خودمان را با این دنیای جدید وفق دهیم! با این اوصاف شاید دیگر تیتری با عبارات «بهترین دوربین کنون DSLR رونمایی شد» را دیگر هرگز نبینیم! در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا ببینیم مدیر عامل کمپانی بزرگ کانن چه برنامه ای برای تولید دوربین های DSLR خود دارد.

دیگر پرچم دار جدید DSLR کانن در راه نخواهد بود!

چند روزی است که آخرین صحبت های مدیر عامل کانن، «فوجیو میتارای» در فضای وب منتشر شده که در آن خبر از عدم تولید دوربین های DSLR می دهد.

فوجیو میتارای، رئیس و مدیر اجرایی کمپانی ژاپنی Canon در آخرین مصاحبه ای که با روزنامه ژاپنی Yomiuri Shimbun داشت، جامعه عکاسان و فناوری را شوکه کرد!

او با بیان این که کمپانی Canon دیگر برنامه ای برای تولید دوربین های DSLR ندارد، بهترین دوربین کنون DSLR را آخرین نماینده EOS-1D معرفی کرد. در واقع باید گفت دوربین کانن EOS-1D X Mark III آخرین خانواده دوربین های DSLR این کمپانی است و قرار نیست بعد از این مدل، مدل دیگری جایگزین شود!

بهترین پرینترهای خانگی در سال ۲۰۲۱

چرا کانن دیگر دوربین DSLR تولید نمی کند؟

فوجیو میتارای عقیده دارد آینده دوربین های عکاسی را دوربین های بدون آینه یا Mirrorless بر عهده خواهند داشت. از آنجایی که در حال حاضر کیفیت تصویر و انعطاف پذیری لنزها دو فاکتور مهم برای افراد محسوب می شود، دوربین های بدون آینه می توانند رقبای بهتری برای دوربین های گوشی های هوشمند باشند.

با توجه به تغییراتی که در رفتار مصرف کنندگان دیده شده، رئیس کمپانی کانن باور دارد که تمایل مصرف کنندگان به استفاده از دوربین های بدون آینه در حال افزایش است و این تمایل در سال های آینده بیشتر نیز خواهد شد.

هر چند صحبت های اخیر فوجیو میتارای و حرکت اخیر کمپانی کانن تعجب آور بوده؛ با این حال باید آن را یک لحظه یا اتفاق مهم در انتقال فناوری بدانیم. دوربین ها یک قدم دیگر از روزهای گذشته خود دور می شوند و دیگر پرچم دار جدید DSLR نخواهیم داشت!

جالب این که کمپانی ژاپنی کانن محبوبیت و پذیرش خود را مدیون قدرت دوران فیلم برداری خود با دوربین های EOS می داند که در ساختار آنها از یک آینه بازتابی (SLR) استفاده کرده بود. کانن در طراحی دوربین های سری EOS با استفاده از آینه بازتابی تابش دقیق و موثر نور به منظره یاب دوربین را برای ثبت تصاویر تقویت کرد و در سال 2022 با دوربین های DSLR خود برای همیشه خداحافظی می کند!

بهترین دوربین کنون dslr
بهترین دوربین در حال حاضر، کنون DSLR را می توان پرچمدار این شرکت دانست.

آیا هیچ دوربینی از نوع DSLR در کانن تولید نمی شود؟!

نباید گفت که دیگر هیچ دوربینی از نوع DSLR در کمپانی کانن تولید نمی شود؛ این کمپانی تمرکز خود را به بازارهای بزرگ معطوف کرده که در این بازارها اکثریت مصرف کنندگان دوربین های بدون آینه را به دوربین های عکاسی DSLR ترجیح می دهند. با این حال کانن همچنان برای بازارهای خارجی و کوچک خود که مصرف کننده DSLR دارد، تولید نمونه های میان رده و پایین رده را ادامه خواهد داد. اما دیگر نباید انتظار ورود بهترین دوربین کنون DSLR را داشته باشیم.

در واقع دوربین جانشینی برای مدل EOS-1D X Mark III وارد بازار نخواهد شد.

از طرف دیگر فوجیو میتارای هنوز تاریخ دقیقی برای خداحافظی با خط تولید دوربین های DSLR حرفه ای خود مشخص نکرده و اگر برای خداحافظی یک پرچم دار جدید DSLR تولید کند، عجیب نیست!

دوربین های DSLR به تاریخ می پیوندند؟!

خداحافظی با دوربین های DSLR چیز جدیدی نیست؛ قبل از کمپانی کانن، سونی با دوربین های DSLR خود خداحافظی کرد و صنعت دوربین های عکاسی را به چیزی فراتر از دوربین های دوران فیلم برداری برد.

شاید کیفیت فیلم برداری دوربین Canon EOS R5 رضایت بخش باشد، اما اما با رهبری سونی و سایر رقبای کانن در صنعت دوربین های عکاسی، تمام فعالان این بازار به سمت تولید دوربین های بدون آینه حرکت کرده اند.

دوربین های بدون آینه مزایایی دارند که آنها را تبدیل به جایگزین مناسبی برای دوربین های عکاسی DSRL می کند. این دوربین ها در اندازه، سادگی، سرعت شاتر، فوکوس خودکار و ثبت بی صدای تصاویر حرف های بیشتری نسبت به دوربین های DSLR برای گفتن دارند. هر چند دوربین های بدون آینه هنوز هم برای داشتن عمر باتری طولانی سعی دارند به DSLRها برسند!

پیش از تصمیم کمپانی کانن برای خداحافظی با یک پرچم دار جدید DSLR، کمپانی سونی در سال گذشته دوربین های DSLR خودش را کنار گذاشت و خط تولید خود را برای تولید دوربین های عکاسی بدون آینه منحصر کرد. کانن و رقیب دیرینه اش نیکون نیز بعدها به مدل های بدون آینه روی آوردند. در حال حاضر هر دو کمپانی رقیب محصولات قدرتمند و خانواده های رو به رشدی از لنزهای سازگار برای دوربین های جدید خود دارند.

هر چند که کمپانی کانن فعلا تصمیم ندارد به اندازه سونی پیش رفته و برای همیشه دوربین های عکاسی DSLR را کنار بگذارد. به گفته فوجیو میتارای قرار است تولید دوربین های DSLR کانن برای چند سال آینده متوقف شود؛ با این حال اگر در مسیر توسعه و ساخت دوربین های جدید، تقاضایی برای دوربین های DSLR وجود داشته باشد، کانن به صورت محدود به تولید این دوربین ها نیز خواهد پرداخت.

بهترین قلم نوری چه ویژگی هایی دارد؟!

دوربین های DSLR جدید کانن چه خواهند بود؟!

همان طور که انتظار دارید نباید منتظر پرچم دار جدید DSLR کانن باشیم، اما مدیر عامل این کمپانی نماینده جدیدی برای دوربین های DSLR در نظر گرفته که EOS R1 نام دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این دوربین با الهام از دوربین های عکاسی EOS-1D X Mark III و EOS R3 طراحی شده اما نمی توان آن را در رده دوربین های پرچم دار قرار داد.

آخرین پرچم دار DSRL کانن، دوربین EOS-1D X مارک 3 محسوب می شود که در سال 2020 معرفی شد. این دوربین یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی دارد که از فناوری فوکوس اتوماتیک Dual Pixel پشتیبانی می کند. ویژگی های دیگری نظیر پردازنده Digic X، دامنه ISO گسترده، فیلم برداری خام 5.5K RAW، ویدیوهای برش نخورده 4K 60P و موارد دیگر را باید از مزایای آخرین پرچم دار کانن معرفی کنیم که در حال حاضر بهترین دوربین کنون DSLR محسوب می شود.

شما طرفدار کدام دوربین های عکاسی هستید؟! آیا دوربین های بدون آینه را جایگزین مناسبی برای دوربین های DSLR می دانید یا هنوز می توان چشم انتظار یک پرچم دار جدید DSLR بود؟! در بخش نظرات منتظر شنیدن دیدگاه شما هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید