پخش کلی قطعات موبایل در ایویز

0
314
انواع قطعات موبایل در ایویز

پخش کلی قطعات موبایل

گوشی های هوشمند فارغ از این که برند آنها چه باشد یا در دسته گوشی های میان رده قرار بگیرند یا پرچم دار، بعد از مدتی ممکن است دچار آسیب شوند. قطعاتی مثل باتری، دوربین، برد شارژ و… کارایی خودشان را از دست می دهند و نیاز به تعویض قطعات موبایل وجود خواهد داشت. بسیاری از قطعات در گوشی های موبایل به دلیل استفاده نادرست کاربر یا ضربه و سقوط گوشی از بین می رود و برخی دیگر از قطعات نیز ممکن است دچار استهلاک شوند و نیاز به جایگزینی داشته باشند. از طرف دیگر از آنجایی که قیمت خرید یک دستگاه جدید بعد از ضربه جزئی به گوشی به صرفه نیست، افراد ترجیح می دهند قطعات داخلی موبایل را تعویض کرده و از دستگاه فعلی خودشان استفاده کنند. به همین دلیل بازار تعمیر موبایل معمولا پررونق است و با خرید قطعات موبایل باکیفیت می توان خدمات حرفه ای ارائه کرد. در این بخش با قطعات مختلف موبایل و کاربرد آنها آشنا می شویم و شما را برای خرید این قطعات راهنمایی می کنیم.

خرید عمده ابزار تعمیر موبایل

آشنایی با قطعات موبایل

قطعات داخلی موبایل، مهم ترین نقش را در عملکرد این دستگاه بازی می کنند و اگر آسیب حتی جزئی به یکی از قطعات داخلی گوشی وارد شود، ممکن است باگ هایی در حین کار با گوشی دیده شود. اما کمتر کسی است که به قطعات داخلی گوشی خود اهمیت بدهد و بعد از ضربه یا سقوط، نگران از کار افتادن آنها باشد.

اگر قطعات گوشی موبایل اورجینال نباشند یا کیفیت ساخت لازم را نداشته باشند، احتمال آسیب و از کار افتادن آنها با ضربه های جزئی بیشتر می شود. به همین دلیل بیشتر افراد برندهای شناخته شده مثل اپل، سامسونگ و… را می پسندند؛ چرا که از کیفیت قطعات به کار رفته در آنها خیالشان راحت است. اما قطعات موبایل سامسونگ یا قطعات موبایل اپل هم ماندگاری همیشگی ندارند و شاید افراد لازم باشد بعد از چند سال استفاده، برخی از آنها را تعویض کنند.

برای خرید قطعات گوشی موبایل باید با این قطعات به خوبی آشنا باشید تا قطعه مورد نظر را تهیه کنید. از آنجایی که امروزه تنوع در بازار گوشی های موبایل بسیار است، قطعات داخلی هم با توجه به مدل گوشی و برند آنها متنوع هستند. به عنوان مثال نمی توان از قطعات موبایل شیائومی در گوشی های سامسونگ یا سایر گوشی های اندرویدی استفاده کرد. پس اگر می خواهید خدمات خوبی را ارائه دهید و مشتریان وفادار داشته باشید، باید با جزئیات این قطعات به خوبی آشنا باشید.

لیست قطعات گوشی موبایل

قطعات داخلی گوشی ها کم نیستند و می توان کوچک ترین قطعات در داخل گوشی موبایل را تعویض کرد. اما از پرفروش ترین قطعات یدکی موبایل را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین پشت گوشی
  • فلت وای فای
  • فلت شارژر گوشی
  • برد شارژ
  • جی پی اس
  • قاب یا درب پشت گوشی موبایل
  • فلت پاور
  • سوکت سیم کارت
  • گلس دوربین
  • فلت ولوم
  • باتری
  • انواع تاچ و ال سی دی

پاور بانک چگونه ساخته می شود

خرید قطعات گوشی موبایل

برای خرید قطعات داخلی یا قطعات یدک موبایل، باید مدل گوشی و برند سازنده آن را در نظر داشته باشید. قطعات موبایل اپل با قطعات موبایل سامسونگ یا قطعات موبایل شیائومی متفاوت است و نمی توان از قطعات مربوط به برندهای مختلف روی گوشی های رقیب شان استفاده کرد. نکته دیگر توجه به مدل دقیق گوشی است تا قطعه بعد از جای گذاری بدون مشکل کار کند. از بین قطعات گوشی، برخی از قطعات پرفروش تر و کاربردی تر هستند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

 برد الکترونیک

اصلی ترین قطعه داخلی یک گوشی موبایل را برد الکترونیک آن تشکیل می دهد که تمام قطعات کوچک تر، روی آن مونتاژ شده و با یکدیگر در ارتباط هستند. قطعاتی مثل مقاومت، خازن، دیود، سیم پیچ و ترانزیستور و… روی برد سوار می شوند و هر کدام وظیفه خاص خودشان را دارند. برد گوشی موبایل 3 بلوک اصلی دارد که در هر بلوک قطعات مخصوصی کار گذاشته می شود. آی سی های مختلف از جمله آی سی شارژ، آی سی بلوتوث، آی سی CPU، آی سی پاور، آی سی حافظه و اسپیکرها در یک بلوک، قطعات VCO، فیلترهای SAW، آی سی PF و… در بلوک دیگر و میکروفون، آی سی صوتی و اسپیکر مکالمه روی بلوک سوم قرار می گیرند.

دوربین اصلی و دوربین سلفی

یکی از قطعات گوشی که احتمال آسیب بالایی دارد دوربین پشت گوشی و دوربین سلفی است. از آنجایی که در گوشی های هوشمند جدید ماژول دوربین به صورت برجسته تر از قاب اصلی گوشی طراحی می شود، ضربه یا سقوط گوشی به دوربین ها آسیب بیشتری وارد می کند و شاید لازم باشد آنها را تعویض کرد.

قطععه دوربین 3 بخش مجزا دارد که شامل سنسور تشخیص نور، لنز و پردازنده تصویر است. زمانی که در اثر ضربه، لنز دچار شکستگی یا خراش شده باشد نیاز به تعویض لنز گوشی وجود دارد.

باتری

باتری یکی از مهم ترین قطعات موبایل است که وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد و اگر افراد روند شارژ باتری را به درستی دنبال نکنند، دیر یا زود نیاز به تعویض آن خواهند داشت. باتری در گوشی های هوشمند جدید از نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری است که نسبت به باتری های قدیمی تر ظرفیت بیشتری دارند و وزنشان کمتر است. برای تعویض باتری گوشی موبایل باید حتما باتری مناسب مدل دقیق گوشی را استفاده کرد تا عملکرد قطعات داخلی دیگر دچار مشکل نشود.

صفحه نمایش یا ال سی دی

یکی دیگر از قطعاتی که معمولا بعد از مدتی استفاده در گوشی های موبایل آسیب می بینید، صفحه نمایشگر است. از آنجایی که این صفحه با یک پنل حساس طراحی شده، هر گونه ضربه یا سقوط گوشی می تواند منجر به شکستگی یا خراش روی آن شود. این قطعه به صورتی طراحی شده که بخشی از آن بیرون گوشی و بخش دیگرش در داخل گوشی است و نمایش انواع رنگ ها را پشتیبانی می کند.

تاچ ال سی دی گوشی باید دقیقا مطابق با مدل گوشی تعویض شود در غیر این صورت عملکرد سایر قطعات از جمله پردازنده و باتری با مشکل مواجه می شود. تاچ LCD گوشی های مختلف را می توانید از پنل فروشگاهی ایویز سفارش دهید.

فروش عمده موبایل

قیمت قطعات موبایل

قطعات داخلی موبایل شامل CPU، هارد، تاچ ال سی دی، باتری، برد، انواع فلت، پورت شارژر، گلس روی صفحه نمایش، قاب گوشی، فریم، قاب پشت گوشی و… می شود که هر کدام از آنها با توجه به برند و مدل گوشی، قیمت متفاوتی دارند. برخی از قطعات موبایل از جمله ال سی دی، باتری یا CPU قیمت بیشتری نسبت به قطعات داخلی کوچک تر دارند. از طرف دیگر قطعات گوشی های پرچم دار نسبت به گوشی های میان رده گران تر است. به عنوان مثال قطعات گوشی های سامسونگ گلکسی سری S از سری A و M گران تر است. در بین برندهای گوشی موبایل، قطعات گوشی های اپل بیشترین قیمت دارند و قطعات داخلی گوشی هایی مثل شیائومی، هواوی و نوکیا را می توان با قیمت کمتری یافت.

برای اطلاع از قیمت قطعات یدک موبایل، می توانید به پنل فروشگاهی ایویز مراجعه کنید و با جستجوی قطعه مورد نیاز خودتان از قیمت روز آنها اطلاع یابید.

خرید قطعات یدک موبایل بر اساس مدل گوشی در ایویز

ایویز کامل ترین سایت خرید قطعات داخلی موبایل و تبلت در مدل های مختلف است. انواع قطعات موبایل سامسونگ، قطعات موبایل شیائومی، قطعات موبایل اپل و برندهای دیگر مثل هواوی، نوکیا و… را در پنل فروشگاهی ایویز در اختیار خواهید داشت. برای بررسی قطعات یدک موبایل بعد از ورود به پنل ایویز کافی است از طریق منوی اصلی سایت وارد بخش «قطعات و ابزار تعمیرات» شوید و از بین بخش های مختلف «قطعات موبایل» را انتخاب کنید. قیمت قطعات موبایل در ایویز به روز است و می توانید هر نوع قطعه ای که نیاز دارید را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی سفارش دهید. ایویز به عنوان بزرگ ترین پنل فروشگاهی کشور در کنار شما تعمیرکاران موبایل و فروشندگان عزیز است تا بتوانید بهترین ها را عرضه کنید و بهترین خدمات را ارائه دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید