بهترین صندلی گیمینگ

0
388
بهترین صندلی گیمینگ
بهترین صندلی گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین صندلی گیمینگ در ایران

صندلی گیمینگ در برابر تجهیزات مخصوص گیمینگ که تنوع زیادی دارند و برای گیمرها جذاب تر هستند، شاید در نگاه اول اهمیت چندانی نداشته باشد. اما مطالعات زیادی نشان داده افرادی که برای ساعات طولانی با سیستم های کامپیوتری سروکار دارند، اگر در یک محیط ارگونومیک قرار نداشته باشند، دیر یا زود دچار آسیب های فیزیکی جبران ناپذیر می شوند. صندلی مخصوص گیمینگ یکی از وسایلی است که می تواند در طراحی محیط گیمینگ ارگونومیک تاثیر زیادی داشته باشد. در این بخش با تفاوت صندلی گیمینگ و اداری و نکات مهم برای خرید این صندلی ها آشنا می شویم. همراه ما باشید.

صندلی گیمینگ چیست؟

این صندلی ها همان طور که از نامشان پیداست برای آن دسته از افرادی طراحی شدند که ساعات زیادی را پشت سیستم های کامپیوتری یا کنسول های بازی، مشغول بازی های ویدیویی مختلف هستند. بسیاری از افراد این صندلی ها را نسل ارتقا یافته از صندلی های کامپیوتری معرفی می کنند؛ چرا که رعایت اصول ارگونومی در طراحی آنها، حرف اول را می زند.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که این نوع صندلی ها فقط برای گیمرها طراحی نمی شوند، بلکه به دلیل رعایت اصول ارگونومیک در آنها می توانند بهترین انتخاب برای هر فردی باشند که ساعات زیادی را با سیستم های کامپیوتری مشغول است.

تفاوت صندلی گیمینگ و اداری

برای اینکه به پرسش «صندلی گیمینگ چیست؟» پاسخ کامل تری بدهیم، باید با تفاوت های این نوع صندلی با صندلی های معمولی که با نام صندلی اداری در بازار به فروش می رسند، آشنا شوید. در صندلی های معمولی، پشتی صندلی معمولا بدون زاویه یا با یک زاویه کوچک در ناحیه کمر طراحی می شود. به همین دلیل نشستن طولانی مدت روی این صندلی به مرور زمان باعث کمردرد و گردن درد خواهد شد.

تفاوت دیگری که صندلی های اداری با انواع گیمینگ دارند در مکانیزم آنهاست. صندلی های اداری ساده هیچ نوع مکانیزمی برای تغییر ارتفاع یا زاویه ندارند و در صندلی های اداری گران قیمت می توان ارتفاع صندلی را تعیین کرد. در حالی که صندلی های گیمینگ معمولا 2 یا بیشتر از 2 نوع مکانیزم دارند که به جز تنظیم ارتفاع، تنظیم زاویه پشتی صندلی و تنظیم ارتفاع دسته های صندلی هم در آنها تعبیه شده است.

به زبان ساده صندلی های بازی را می توان به صندلی های VIP در اتوبوس ها تشبیه کرد و صندلی های اداری را صندلی های معمولی در اتوبوس های قدیمی دانست!

تفاوت صندلی گیمینگ و اداری
تفاوت صندلی گیمینگ و اداری از نظر فنی

انواع صندلی گیمینگ

صندلی های گیمینگ فقط به مدل هایی که برای قرار گرفتن پشت سیستم های کامپیوتری طراحی شده محدود نمی شوند. به جز صندلی مخصوص بازی کامپیوتری، صندلی گیمینگ کنسولی، زمینی و مسابقه ای هم وجود دارد.

صندلی بازی کنسولی برای قرار گرفتن روی زمین طراحی شده و می توان در زمان استفاده از کنسول های بازی، به جای مبلمان، از این صندلی های ارگونومیک استفاده کرد که لذت و آرامش بیشتری دارد. اما صندلی بازی Racing یا مسابقه ای، یک صندلی مخصوص گیم حرفه ای است که فقط گیمرهای 2 آتیشه به سراغ آن می روند. در این صندلی ها، که بیشتر به یک اتاقک بازی شباهت دارند محل قرارگیری تجهیزات مختلف گیمینگ تعبیه شده که تجربه ای متفاوت و جذاب برای گیمرهاست.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

نکات مهم برای خرید صندلی گیمینگ

برای خرید صندلی مخصوص بازی، باید به نکاتی توجه داشت. بسیاری از مدل هایی که با عنوان صندلی Gaming در بازار به فروش می رسند، صندلی هایی با طرح گیمینگ هستند که ارزش خرید بالا ندارند. در ادامه نکات مهم برای خرید صندلی های گیمینگ را مرور می کنیم:

  • نوع صندلی – گیمرهای کنسولی باید به دنبال صندلی بازی کنسولی باشند و گیمرهایی که با سیستم های کامپیوتری بازی می کنند، باید به سراغ صندلی های مخصوص بازی کامپیوتری بروند. با توجه به هدف استفاده از صندلی گیمینگ، ابتدا باید برای انتخاب نوع آن تصمیم گرفت.
  • مکانیزم صندلی – صندلی های مخصوص گیمینگ مکانیزم های مختلفی دارند. در انواع ارزان قیمت این صندلی ها شاید یک یا 2 مکانیزم تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی وجود داشته باشد؛ اما در صندلی های گران قیمت، می توان تمام بخش ها را به سلیقه و نیاز خود تنظیم کرد.
  • جنس روکش – روکش صندلی در احساس راحتی تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که صندلی گیمینگ مناسب افرادی است که زمان زیادی از صندلی استفاده می کنند، چرم مصنوعی و پارچه های قابل تنفس، انتخاب بهتری برای این نوع صندلی ها هستند.
  • دسته صندلی – برای خرید صندلی گیمینگ باکیفیت، بهتر است به دنبال انواعی باشید که امکان تنظیم دسته ها در آن وجود دارد تا با تنظیم ارتفاع، در ناحیه آرنیج احساس خستگی ایجاد نشود.
  • قیمت صندلی گیمینگ – در نهایت قیمت صندلی مخصوص گیمینگ از مواردی است که پیش از خرید باید بررسی شود. قیمت این صندلی ها معمولا از 4 میلیون تومان شروع می شود و در انواع گران قیمت و حرفه ای شان ممکن است تا چند ده میلیون تومان قیمت داشته باشند.

بهترین صندلی های مخصوص گیم موجود در بازار

حالا که با صندلی های گیمینگ و مزایای آنها آشنا شدیم، 3 مورد از بهترین صندلی های گیمینگ موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم. این صندلی ها بر اساس قیمت مرتب شدند و به ترتیب از شماره 1 تا 3 جزو می توان آنها را صندلی حرفه ای گیمینگ، صندلی نیمه حرفه ای گیمینگ و صندلی معمولی گیمینگ دانست.

خرید عمده دسته بازی

1. صندلی گیمینگ ام اس آی MSI مدل MAG CH130 X

صندلی مخصوص بازی ام اس آی مدل MAG CH130X که توسط برند معروف MSI طراحی شده، کاملا حرفه ای است و با یک نگاه می توان رعایت تمام اصول ارگونومیک را در آن مشاهده کرد. فریم این صندلی از جنس فولاد است که عمر آن را بالا می برد. بالشتک های صندلی هم کاملا تنظیم شونده طراحی شدند و می توانید آنها را در ناحیه گردن و کمر، متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. این صندلی با متریال ضد خش و ضد لک طراحی شده و طراحی کلی آن از صندلی ماشین های مسابقه ای وام گرفته شده است.

2. صندلی گیمینگ شیائومی DXRacer Gaming Chair

این صندلی مخصوص بازی از کمپانی شیائومی، برای آنهایی که صندلی باکیفیت و خوش قیمت می خواهند انتخاب خوبی است. این صندلی با روکشی از جنس چرم طراحی شده که بخش داخلی آن را اسفنج می پوشاند. عمر تقریبی صندلی 10 سال است و مکانیزم تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی در آن قرار دارد. امکان تنظیم ارتفاع دسته ها نیز در این صندلی شیائومی فراهم شده و یک صندلی فوق العاده برای گیمرها و افرادی است که با کامپیوتر سروکار دارند.

3. صندلی گیمینگ آرکانو مدل ریسینگ کد D610TF3

آرکانو یک برند ایرانی است که در زمینه طراحی و تولید انواع صندلی اداری و گیمینگ فعالیت می کند. این صندلی گیمینگ مناسب افرادی است که یک صندلی ارگونومیک با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارند. طراحی ارگونومیک این صندلی، فشار را از روی ستون فقرات برمی دارد و از ایجاد فشار به مهره های گردن جلوگیری می کند. بالشتک هایی که در این صندلی به کار رفته قابل تنظیم هستند و جنس روکش آن چرمی است.

سفارش انواع صندلی مخصوص گیمینگ در ایویز

در این بخش با انواع صندلی گیمینگ آشنا شدیم و ویژگی های مهم در این صندلی ها را شناختیم. صندلی های گیمینگ با توجه به اصول ارگونومیک طراحی می شوند که این اصول فشارهای وارد شده به ستون فقرات و گردن را به حداقل ممکن کاهش می دهد. در نتیجه در طولانی مدت، آسیب های فیزیکی افراد را دچار دردسر نمی کند. این صندلی ها به جز گیمرها، بهترین انتخاب برای افرادی هستند که ساعات زیادی را با سیستم های کامپیوتری سر می کنند.

در پنل فروشگاهی ایویز امکان سفارش و خرید عمده صندلی گیمینگ بهترین برندها برای فروشندگان محترم فراهم شده است. با سفارش صندلی مخصوص گیمینگ از ایویز، بهترین کیفیت را با بهترین قیمت عرضه کنید و در کسب و کار خود بتازید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید