معرفی تجهیزات تعمیرات موبایل

0
307
معرفی تجهیزات تعمیرات موبایل
معرفی تجهیزات تعمیرات موبایل در بلاگ ایویز می باشد

معرفی تجهیزات تعمیرات موبایل

تجهیزات تعمیرات موبایل اولین چیزی هستند که برای ورود به حرفه تعمیر موبایل به آنها نیاز دارید. با توجه به اینکه هزینه خرید گوشی های موبایل جدید بالا رفته، بازار تعمیر موبایل از گذشته داغ تر است. پس اگر به دنبال یک حرفه خوب یا خدمات مناسب می گردید، تعمیر موبایل می تواند یک ایده ایده آل باشد. قدم اول برای ورود به این حرفه شناخت لوازم تعمیرات موبایل و بودجه ای است که برای خرید آنها نیاز دارید. در این بخش همراه ما باشید تا ضروری ترین وسایل تعمیرات موبایل را به شما معرفی کنیم.

10 ابزار ضروری از لیست تجهیزات تعمیرات موبایل

در حرفه تعمیر موبایل، افراد با توجه به سطح دانش و تجربه به سراغ وسایل مختلف می روند. از آنجایی که تنوع لوازم تعمیر موبایل کم نیست، شاید در ابتدای مسیر خود برای خرید این تجهیزات سردرگم شوید. اما نگران نباشید؛ ضروری ترین لوازمی که باید همیشه در کارگاه خود داشته باشید را در ادامه معرفی می کنیم.

1. ست پیچ گوشتی

از مهم ترین وسایل تعمیرات موبایل پیش از هر چیزی باید از ست پیچ گوشتی ها نام ببریم. پیچ گوشتی هایی که برای تعمیر گجت های هوشمند طراحی شده اند تنوع زیادی داشته و هر کدام برای باز کردن دستگاه های خاصی کاربرد دارند. پیچ گوشتی ها را هم می توانید در مجموعه ها یا ست های چند عددی خریداری کنید و هم اینکه آنها را به صورت تکی سفارش دهید. معمولا پیچ گوشتی های تکی کیفیت بالاتری دارند و برای دستگاه های اندروید و آیفون به صورت جداگانه طراحی می شوند.

2. هویه و سیم لحیم

از بین لوازم تعمیرات موبایل، هویه وسیله ای است که در کوچک ترین کارگاه ها تا بزرگ ترین آنها حضور دارد. هویه ها انواع مختلفی دارند و اگر بخواهید یک هویه حرفه ای خریداری کنید، هویه های دیجیتال انتخاب های بهتری هستند. از این لوازم برای لحیم کاری قطعات روی بوردها مثل خازن، دیود، رگولاتور و… استفاده می شود. هویه در تعمیر ال سی دی موبایل هم کاربرد بسیاری دارد. از آنجایی که هویه یک وسیله مصرفی نیست که نیاز باشد هر چند وقت یک بار خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم همان ابتدای کار یک دستگاه استاندارد و جدید را خریداری کنید.

در کنار هویه از سایر تجهیزات تعمیرات موبایل از جمله سیم لحیم یا خمیر قلع هم استفاده می شود. سیم های لحیم بدون سرب برای حفظ سلامتی انتخاب های بهتری هستند؛ هر چند که قدرت آنها به اندازه سیم های لحیم سرب دار نیست. برای تعمیر موبایل معمولا از سیم لحیم 0.5 میلی متری استفاده می کنند و یکی از معروف ترین تولیدکنندگان هم آلفا کوکسون است.

3. ساکشن کاپ Suction Cup

برای باز کردن قاب گوشی های موبایل، به یک وسیله خاص به نام ساکشن کاپ نیاز خواهید داشت. البته بسیاری از تعمیرکاران از کاپ مکنده برای جدا کردن قاب و گلس استفاده می کنند؛ با این حال ایمنی ساکشن کاپ ها بیشتر است و احتمال آسیب به بدنه گوشی های موبایل را کمتر می کند. این وسیله، گوشی موبایل را بین 2 کاپ مکنده خود می گیرد و با دسته اهرمی، نیرویی یکنواخت به پنل پشتی و جلویی گوشی وارد می کند که باعث می شود بدنه گوشی به سادگی از گلس آن جدا شود.

4. هیتر (Heater)

هیتر، دستگاهی است که برای مدیریت دما و گرم کردن بخش های مختلف گوشی موبایل استفاده می شود. از آنجایی که بدنه گوشی های امروزی در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است، چسب های پلاستیکی مقاومی در لبه های آنها به کار می رود که به راحتی قابل جدا شدن نخواهد بود. اینجاست که هیتر وارد عمل شده و با گرم کردن لبه ها، بدون اینکه به بدنه گوشی آسیبی برساند، باز کردن قاب را امکان پذیر می کند.

5. پیک، پنس و اسپاتول

از تجهیزات تعمیرات موبایل که به باز کردن بدنه گوشی کمک می کند باید به پیک یا قاب باز کن هم اشاره کنیم. این وسیله مثلثی شکل، لبه های نازکی دارد که می توان آنها را در فاصله بین LCD و قاب گوشی وارد کرد تا جدا شدن قاب امکان پذیر باشد. به جز این وسیله کوچک، اسپاجر یا اسپاتول نیز برای آزاد کردن کانکتورها از روی بورد و پنس یا موچین هم برای جدا کردن و جابجایی قطعات کوچک ضروری است.

معرفی تجهیزات تعمیرات موبایل
تجهیزات تعمیرات موبایل به قیمت عمده در پنل فروشگاهی ایویز موجود است.

6. مولتی متر

مولتی متر یکی دیگر از لوازم تعمیرات موبایل ضروری است که به عیب یابی کمک بسیاری می کند. با این دستگاه می توانید خراب یا سالم بودن قطعات مختلف را بررسی کنید و اگر قطعه ای معیوب بود، خیلی سریع آن را شناسایی کرده و تعویض کنید.

7. منبع تعذیه

شاید در ابتدای مسیر راه اندازی خدمات یا کارگاه تعمیر موبایل، به فکر خرید منبع تغذیه نباشید؛ اما این وسیله در بسیاری از شرایط به کمک شما می آید. منبع تعذیه یک وسیله ضروری برای عیب یابی مشکلات مربوط به باتری گوشی های موبایل است. از این وسیله برای شوک دادن به باتری، شارژ مستقیم، روشن کردن گوشی بدون باتری و موارد مشابه استفاده می کنند که معمولا در کارگاه های تعمیر موبایل رایج است.

8. دستکش و مت آنتی استاتیک

از مهم ترین تجهیزات تعمیرات موبایل باید دستکش و زیرانداز آنتی استاتیک هم در این لیست قرار دهیم؛ چرا که جریان الکتریسیته در زمان تعمیر موبایل با کسی شوخی ندارد! دستکش های آنتی استاتیک مخصوص تعمیرکاران موبایل و گجت های هوشمند طراحی شدند که در زمان تعمیر این دستگاه ها از شارژ استاتیک PBC و قطعات الکترونیک جلوگیری کنند. زیر انداز یا مت آنتی استاتیک هم روی میز کار شما قرار می گیرد تا ایمنی بیشتری در زمان کار با سیم ها و کابل ها داشته باشید و از آسیب ناشی از الکتریسیته ساکن نیز جلوگیری شود.

خرید قطعات موبایل از پنل ایویز

9. ذره بین یا لوپ

ذره بین، لوپ یا میکروسکوپ یکی دیگر از وسایل تعمیرات موبایل است که به شما اجازه می دهد قطعات کوچک را بزرگ تر ببینید. این دستگاه ها معمولا گران ترین لوازمی هستند که در کارگاه های تعمیر موبایل کاربرد دارند. هر چند قیمت این وسایل زیاد است، اما می توانند تا حد زیادی در زمان شما صرفه جویی کرده و بهره وری بیشتری را فراهم کنند.

10. سپراتور یا دستگاه جدا کننده LCD

در نهایت به دستگاه سپراتور یا جدا کننده ال سی دی می رسیم که یک دستگاه هوشمند و کارآمد برای جدا کردن LCD از بدنه گوشی است. این دستگاه ها با داشتن المنت، لبه های گوشی را تا حد نیاز گرم می کنند و با پمپ مکنده ای که از زیر صفحه LCD را محکم گرفته، به جدا کردن قاب گوشی از ال سی دی کمک می کنند.

بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل

اگر در زمینه تعمیر موبایل فعالیت داشته باشید، از تنوع ابزارآلات مختلفی که برای گوشی های موبایل در بازار وجود دارد، باخبر هستید. در بین تنوعی که در بازار لوازم تعمیر موبایل وجود دارد، پیدا کردن بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل کار ساده ای نیست! اما خرید وسایلی که برند معتبری ندارند هم دردسرهای زیادی به همراه می آورد. به عنوان مثال ممکن است با خرید لوازم تعمیر بی کیفیت، زمان و انرژی بیشتری را برای تعمیر دستگاه های موبایل هزینه کنید و در نهایت نتیجه رضایت بخش نباشد و مشتریان خود را از دست بدهید. پس مهم است که برای پیشرفت در کسب و کار خود و جلب اعتماد مشتریان، همیشه به سراغ بهترین مارک ها باشید تا خیال تان از بابت نتیجه راحت باشد.

اگر نمی دانید برای خرید لوازم تعمیر موبایل به سراغ چه مارک ها یا برندهایی بروید، در این بخش برترین مارک های بازار را به شما معرفی می کنیم تا بدون نگرانی خریدتان را از این برندها انجام دهید. همراه تیم ایویز باشید.

5 برند معتبر به عنوان بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل در بازار

در بازار ابزار تعمیر موبایل ممکن است با برندهای متنوعی روبرو شوید. برخی از این برندها یا شرکت ها فقط روی تولید وسایل خاصی تمرکز کرده اند. مثلا مارک Jakemy به طور تخصصی روی طراحی و تولید پیچ گوشتی های مخصوص تعمیر موبایل فعالیت دارد. اما برخی از برندهای قدیمی تر هستند که بیشتر لوازم تعمیر موبایل را طراحی و تولید می کنند. از بین این برندها، 5 برند معتبر را در زیر معرفی می کنیم.

1. لوازم تعمیر موبایل یاکسون (Yaxun)

یاکسون یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که در زمینه طراحی و تولید لوازم تعمیر موبایل فعالیت می کند. این شرکت قدیمی انواع ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیر موبایل از پنس و ست پیچ گوشتی گرفته تا هیتر، هویه، انواع لوپ و میکروسکوپ، سپراتور، مولتی متر و هزاران قلم وسیله دیگر را تولید می کند. یاکسون یک شرکت چینی است که در بازار لوازم تعمیرات موبایل کاملا شناخته شده است.

این کمپانی چینی علاوه بر تنوع محصولاتش که شامل تمام لوازم ضروری برای تعمیر گوشی های موبایل می شود، مزیت دیگری هم دارد. مزیت دیگر محصولات یاکسون کیفیت بالای آنهاست که خیال شما را از بابت نتیجه نهایی راحت می کند و می توانید بدون نگرانی، پیچیده ترین مراحل تعمیر موبایل را با محصولات این کمپانی به سرانجام برسانید.

لوازم تعمیر موبایل یاکسون (Yaxun)
لوازم تعمیر موبایل یاکسون (Yaxun) جزو بهترین لوازم تعمیرات موبایل محسوب می شوند.

2. ابزار تعمیر موبایل مارک سانشاین (Sunshine)

بعد از یاکسون باید از برند سانشاین به عنوان بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل یاد کنیم. در واقع سانشاین و یاکسون در کنار هم سهم زیادی از بازار لوازم تعمیر موبایل را در سرتاسر جهان دارند. سانشاین نیز مانند رقیب دیرینه خود در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده بوده و تنوعی رضایت بخش از انواع ابزارآلات تعمیر موبایل را طراحی و تولید کرده است.

محصولات برند سانشاین هم کیفیت فوق العاده ای دارند و برای افرادی که می خواهند از ابزارآلات حرفه ای برای تعمیر موبایل استفاده کنند، بهترین انتخاب محسوب می شوند. از بین محصولات این کمپانی می توان به مولتی متر، منبع تغذیه، لوپ، سشوار صنعتی، قاب باز کن و… اشاره کرد.

3. وسایل تعمیر موبایل مکانیک (Mechanic)

اگر به دنبال لوازم تعمیر موبایل با قیمت مناسب و کیفیت رضایت بخش هستید، شرکت مکانیک یکی دیگر از شرکت هایی است که انواع لوازم تعمیر موبایل را طراحی می کند و به فروش می رساند. خوشبختانه این برند هم محصولات متنوعی دارد و می توانید در بین محصولات آن هر آنچه برای تعمیر گوشی های موبایل مختلف نیاز دارید را پیدا کنید.

در بین محصولاتی که با مارک مکانیک به فروش می رسند محصولاتی همچون سیم چین، تستر یا شوک دهنده باتری، نوک هویه، انواع شابلون و… فروش بالایی داشته و کیفیت قابل قبولی دارند.

4. ابزار تعمیرات موبایل ریلایف (Relife)

در جایگاه بعدی لیست بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل، برند ریلایف قرار می گیرد که از برندهای معتبر و شناخته شده در بازار ایران است. در بین محصولات برند ریلایف می توان ابزارآلات کوچک و کاربردی را با کیفیت بالا خریداری کرد. محصولاتی همچون خمیر قلع، اسپری شستشوی برد و قطعات، خمیر فلکس، سیم قلع، انواع پنس و پیچ گوشتی های تکی، قاب باز کن و ابزارآلات مشابه با مارک ریلایف در پنل فروشگاهی ایویز به فروش می رسند. همان طور که خودتان هم می دانید این ابزارآلات جزو ضروری ترین ابزارها چه در کارگاه های کوچک و چه در کارگاه های بزرگ تعمیر موبایل هستند. پس خرید آنها را حتما در نظر داشته باشید.

5. لوازم تعمیرات موبایل باکو (Baku)

در نهایت به آخرین مارک معتبر ابزارآلات تعمیر موبایل می رسیم که شاید به اندازه شرکت های قبلی سابقه نداشته باشد، اما یک شرکت چینی جدید است که محصولاتی با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب تولید می کند. محصولات مارک باکو از نظر کیفیت هنوز نمی توانند با برندهای پرقدرتی همچون یاکسون و سانشاین رقابت کنند؛ اما برای افرادی که نیاز به لوازم تعمیر موبایل ارزان قیمت دارند، این برند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در بین محصولات مارک باکو می توان انواع گیره برد، منبع تغذیه، روغن لحیم، هویه، انواع پنس و پیچ گوشتی و ابزارآلات دیگر را یافت.

خرید عمده تجهیزات تعمیر موبایل با بهترین کیفیت و قیمت از ایویز

بهترین مارک لوازم تعمیرات موبایل به برندهایی که در این بخش معرفی کردیم محدود نمی شود. برندهای دیگری هم هستند که ابزارآلات باکیفیتی را برای تعمیر موبایل روانه بازار کردند. از بین آنها می توان به مارک کوییک (Quick) و گرداک (Gordak) اشاره کرد. البته به جز دو برند یاکسون و سانشاین که قدمت طولانی داشته و کیفیت محصولات آنها چندین سطح از دیگر برندها بالاتر است، سایر برندها تقریبا در سطح یکسانی قرار می گیرند.

پیشنهاد ما برای افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای تعمیر موبایل را دنبال کنند، خرید محصولات دو برند یاکسون و سانشاین است. به خصوص برای ابزارآلاتی همچون منبع تغذیه، هویه، سپراتور و مواردی که کیفیت در آنها اهمیت زیادی دارد، حتما به سراغ برندهای معتبر و قدیمی تر بروید. برای خرید ست پیچ گوشتی، انواع پنس، خمیر قلع و لوازم مصرفی دیگر در کارگاه تان می توانید از مارک هایی که قیمت مناسب تری دارند استفاده کنید.

در پنل فروشگاهی ایویز می توانید محصولات بهترین مارک های تعمیر موبایل از یاکسون و سانشاین گرفته تا ریلایف و… را با بهترین قیمت در دسترس داشته باشید. ایویز در کنار کسب و کارهای کوچک و بزرگ است تا رشد کنند و بهترین خدمات و محصولات را ارائه دهند.

اگر در فکر خرید وسایل تعمیرات موبایل با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، پنل فروشگاهی ایویز به عنوان بزرگ ترین پنل فروشگاهی خرید عمده، لوازم مورد نیاز برای تعمیر موبایل را در تنوعی فوق العاده برای شما عزیزان فراهم کرده است. کافی است وارد پنل شده و از منوی بالای سایت، نگاهی به بخش «قطعات و ابزار تعمیرات» بیندازید. ایویز در کنار شماست تا بهترین خدمات را ارائه دهید و در کسب و کار خود موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید