بهترین ساعت‌های هوشمند بازار از 5 میلیون تومان پاییز 1402

0
208
بهترین ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند در زندگی امروزی بشر نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. این دستگاه‌های هوشمند با امکانات پیشرفته و ارتباط بهتر با دستگاه‌های دیگر، خدمات گسترده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند.

ساعت‌های هوشمند از تکنولوژی‌های بی‌سیم مانند بلوتوث و وای‌فای بهره می‌برند و امکان کنترل هوشمند دستگاه ها را به کاربران می‌دهند. همچنین، این دستگاه‌ها اطلاعات مهمی را از طریق ایمیل‌ها، تماس‌ها، پیام‌ها، یادآوری‌ها و اعلانات به کاربران نمایش می‌دهند. به علاوه، ساعت‌های هوشمند می‌توانند اطلاعاتی از جمله ضربان قلب، تعداد قدم‌ها و کالری‌های سوخته شده را نیز نمایش دهند.

در حال حاضر، برندهای معتبر مثل اپل، سامسونگ و شیائومی، مدل‌های برجسته از ساعت‌های هوشمند با استقبال گسترده عرضه کرده‌اند.

در این مقاله، بهترین ساعت‌های هوشمند بازار با قیمت حدود 5 میلیون تومان را معرفی و مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

ساعت هوشمند گلکسی واچ 4

بهترین ساعت‌های هوشمند

گلکسی واچ 4، یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار در سری میان رده است. این ساعت با ویژگی‌های فوق‌العاده ای که دارد ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این ساعت هوشمند در دو نسخه کلاسیک و کامپکت عرضه می‌شود. نسخه کلاسیک این مدل از ساعت هوشمند سامسونگ دارای فریم استیل و نسخه کامپکت آن دارای فریم آلومینیومی است.

هر دو نسخه این ساعت هوشمند از یک نمایشگر 1.4 اینچی Super AMOLED بهره می‌برند که حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز زمان و سایر اطلاعات را به طور واضح و خوانا نمایش می‌دهد.

گلکسی واچ 4 بر خلاف مدل‌های قبلی که از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ برخوردار هستند به سیستم‌عامل Wear OS 3 گوگل مجهز شده است که یکی از نقاط قوت این محصول به شمار می‌آید.

گلکسی واچ 4 از رابط کاربری One UI Watch 3 بهره می‌برد و به همین دلیل تجربه کاربری روان و لذت بخشی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

این ساعت هوشمند با پشتیبانی از پردازنده Exynos W920 و 1.5 گیگابایت رم، برنامه‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کند و عملکردی روان و بی‌نقص را ارائه می‌‍دهد.

سنسور BioActive برای ردیابی بهتر سلامت کاربر در این ساعت مورد استفاده قرار گرفته است. این سنسور جدیدامکان اندازه‌گیری درصد توده عضلانی و اسکلتی بدن و درصد چربی بدن را به جود می‌آورد.

ویژگی‌های اصلی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4

  • سیستم‌عامل Wear OS 3 گوگل
  • رابط کاربری One UI Watch 3
  • نمایشگر 1.4 اینچی Super AMOLED
  • پردازنده Exynos W920
  • 5 گیگابایت رم
  • سنسور BioActive برای ردیابی سلامتی
  • ویژگی‌های تناسب اندامی
  • مقاومت در برابر آب و گردوغبار
  • عمر باتری تا 40 ساعت

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5

بهترین ساعت‌های هوشمند

گلکسی واچ 5 از ساعت‌های هوشمند تولید سامسونگ است که با قابلیت‌های به‌روز و امکاناتی گسترده به بازار معرفی شده است.

Galaxy Watch 5که در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند است، بابرخورداری از قابلیت‌های پیشرفته و ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات نسبت به دیگر ساعت های هوشمند متمایز است.

این ساعت با ابعاد 44.4 در 43.3 در 9.8 میلی‌متر و وزن 33.5 گرم، طراحی کوچک و ظاهری فوق‌العاده جذاب دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

فرم صفحه‌نمایش گلکسی 5 سامسونگ گرد و دارای ظاهری ورزشی و اسپرت است و ظاهری جوان‌پسند و خاص دارد.

قاب این ساعت از جنس آلومینیوم ساخته شده و قسمت جلوی آن با یک شیشه محافظ به نام کریستال یاقوت کبود، پوشیده شده است. کریستال یاقوت کبود، ماده‌ای مصنوعی است که مقاومت بسیار بالایی دارد در نتیجه نمایشگر را در برابر خط‌وخش و ضربه محافظت می‌کند.

نمایشگر Galaxy Watch 5 به فناوری Super AMOLED مجهز شده است. این فناوری قابلیت ارائه تصاویری با وضوح بسیار بالا و رنگ‌های زنده و طبیعی را دارد. همچنین نمایشگر این ساعت از تراکم پیکسلی 321 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت Always-on display برای نمایشگر همیشه روشن است.

Galaxy Watch 5 دارای سنسور اندازه‌گیری دمای بدن است که بهبودیافته و قابلیت‌های مربوط به‌تناسب اندام و سلامتی را نیز پشتیبانی می‌کند. این ساعت از قابلیت هماهنگی با برنامه Samsung Health برخوردار است. این قابلیت اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی بدن را به کاربر ارائه می‌دهد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت، قابلیت پشتیبانی از اینترنت اشیا است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا وسایل هوشمند منزل را از طریق ساعت هوشمند خود، کنترل کند.

پشتیبانی از پردازنده جدید ExynosW920 با معماری 5 نانومتری از دیگر مشخصه‌های برجسته گلکسی 5 سامسونگ است.

ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 2 Lite

بهترین ساعت‌های هوشمند

ساعت هوشمند شیائومی RedmiWatch2Lite یک ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه با ویژگی‌های متنوع و بسیار کاربردی است.

این ساعت دارای طراحی مستطیلی با قاب پلاستیکی TPU است که در برابر ضربه و خط‌و‌خش مقاومت بالایی دارد. نمایشگر 1.55 اینچی این ساعت هوشمند روی پنل تمام لمسی TFT قرار دارد و محتوا را با وضوح تصویر 360 در 320 پیکسل به تصویر می‌کشد.

ردمی واچ 2 لایف شیائومی از طریق بلوتوث نسخه‌ 5.0 به گوشی هوشمند متصل می‌شود و می‌تواند مانند یک گوشی هوشمند کاربر را از اطلاعات همه تماس‌های ورودی جاری، پیامک‌ها و همچنین نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی آگاه سازد.

این ساعت هوشمند قابلیت آنالیز بیش از 100 فعالیت ورزشی مختلف از جمله دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در فضای باز، دوچرخه‌سواری داخل سالن، صخره‌نوردی، کوه‌نوردی، اسکی و ورزش‌های قدرتی را دارد.

این مدل از ساعت هوشمند شیائومی قابلیت اندازه‌گیری و تحلیل میزان استرس‌، اکسیژن خون‌، سلامت قلب و سایر فاکتورهای سلامتی بدن را در 24 ساعت شبانه‌روز دارد.

باتری به‌کاررفته در RedmiWatch2Lite از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 262 میلی‌آمپر ساعت است و تنها در مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. در صورت استفاده معمولی از ساعت، عمر باتری آن تا 10 روز دوام خواهد داشت، اما در صورت روشن بودن GPS و استفاده از مودهای ورزشی وابسته به آن این زمان به 14 ساعت کاهش می‌یابد.

نقاط قوت Redmi Watch 2 Lite

  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
  • نمایشگر باکیفیت
  • قابلیت‌های ورزشی و سلامتی متنوع
  • عمر باتری طولانی

نقاط ضعف Redmi Watch 2 Lite

  • قاب پلاستیکی
  • عدم پشتیبانی از NFC
  • عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل Wear OS 3

ساعت هوشمند شیائومی MI BAND 7 PRO

بهترین ساعت‌های هوشمند

اگر به دنبال یک ساعت‌مچی هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته و امکانات کاربردی هستید، ساعت هوشمند شیائومی MI BAND 7 PRO، انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

این مدل از ساعت هوشمند شیائومی به‌صورت مستطیلی طراحی شده و دارای قابی فلزی است که مقاومت بسیار عالی در برابر ضربه و خط‌وخش دارد. نمایشگر 1.67 اینچی این ساعت به تکنولوژی پنل نمایش AMOLED مجهز شده که تمام لمسی است و تصاویری با وضوح 249 در 126 پیکسل را نمایش می‌دهد.

Mi Smart Band 7 Pro با پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و اشتراک‌گذاری پایدار و دقیقی دارد. با اتصال این ساعت هوشمند به گوشی هوشمند خود به‌راحتی به کلیه اطلاعات گوشی هوشمند در ساعت خود دسترسی داشته باشید و از نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مطلع شوید.

این ساعت هوشمند با قابلیت آنالیز بیش از 100 فعالیت ورزشی شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی، کوهنوردی، اسکی و ورزش‌های قدرتی، به شما کمک می‌کند تا عملکرد و فاکتورهای سلامتی خود را در طول 24 ساعت شبانه‌روزی بررسی کنید.

این ساعت هوشمند به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 262 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده که قدرت شارژدهی بسیار عالی دارد و به‌راحتی پاسخگوی نیازهای روزمره شما است.

اپل‌واچ سری 8

اپل‌‎واچ سری 8 از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که در برخی ویژگی‌ها کاملاً مشابه اپل واچ SE است.

اپل‌واچ سری 8 دارای نمایشگر 1.9 اینچی با تراکم 326 پیکسل در اینچ است و محتوا را با روشنایی 1000 نیت به نمایش می‌گذارد. این مدل از اپل‌واچ از تراشه اپل S8 بهره می‌برد و دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت حافظه رم است.

اپل‌واچ سری 8، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد به‌طوری‌که تا عمق 50 متری زیر آب، دوام دارد. علاوه بر این اپل‌واچ سری 8 دارای استاندارد IP6X است که نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر گردوغبار است.

این اپل‌واچ با بهره‌گیری از فناوری AOD (Always-On Display) شبیه به یک ساعت کلاسیک عمل می‌کند و همواره روشن است و اطلاعات را نمایش می‌دهد.

در زمینه سنسورها، اپل واچ سری 8 کامل‌تر از اپل واچ SE است. این ساعت هوشمند علاوه بر قابلیت‌های واچ SE، سطح اکسیژن خون و نوار قلب را نیز اندازه‌گیری می‌کند. همچنین قابلیت تشخیص تصادف و سقوط شدید را نیز دارد و در صورت بروز چنین حوادثی می‌تواند با شماره‌های اضطراری مرتبط تماس برقرار ‌کند.

اضافه‌شدن سنسور اندازه‌گیری دما، به اپل واچ سری 8 این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن عادت‌های ماهانه بانوان را پیگیری کند.

واچ سری 8 همچنین از قابلیت جدیدی به نام حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) پشتیبانی می‌کند که با فعال‌کردن آن عمر باتری از 18 ساعت به 36 ساعت افزایش می‌یابد و دوام باتری دوبرابر می‌شود.با توجه به این توضیحات اپل واچ سری 8 نیز در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

سخن نهایی درباره بهترین ساعت‌های هوشمند پاییز 1402

در این مقاله بهترین ساعت‌های هوشمند در بازه قیمتی 5 میلیون تومان موجود در بازار از برندهای برجسته سامسونگ، شیائومی و اپل را بررسی کردیم.

ساعت‌های هوشمند با برقراری اتصال با گوشی‌های هوشمند برای انجام طیف گسترده‌ای از عمکردها استفاده می‌شوند که با ارائه سهولت در کاربری، تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

انتخاب ساعت هوشمند به عوامل مختلفی مانند بودجه، نیازها و سبک زندگی شما بستگی دارد، پس قبل از خرید نیازهای خود را به‌دقت بررسی کرده و بهترین گزینه پیش روی خود را انتخاب کنید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید