اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

0
428
اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

اتصال هدفون به تلویزیون زمانی کاربرد دارد که بخواهید برنامه مورد علاقه تان را ببینید و موجب آزار و اذیت سایرین نشوید. علاوه بر این با اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند می توانید بازی ها و برنامه های تلویزیون را در هر ساعتی از شبانه روز دنبال کنید. در این بخش به شما آموزش می دهیم برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده و تلویزیون های هوشمند چه باید کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها ساده و برخی پیچیده تر هستند. ساده ترین راه ها استفاده از تلویزیون هوشمند یا وصل کردن یک دانگل بلوتوثی به تلویزیون ساده است. در این بخش با تیم فروشگاهی ایویز همراه باشید تا این روش ها را آموزش دهیم.

خرید دانگل انتقال تصویر min۵ روش برای اتصال هدفون به تلویزیون

در گذشته که تلویزیون ها کوچک تر بودند، اتصال هدفون یا تجهیزات پخش صدا به آنها فقط از طریق خروجی Audio امکان پذیر بود. البته همچنان می توان رابط جک هدفون را روی تلویزیون های جدید هم پیدا کرد و اگر هدفون سیمی دارید، با اتصال آن به پورت مخصوصش روی تلویزیون، به راحتی می توانید صداها را از هدفون گوش دهید. اما برای اتصال هدفون های بلوتوثی و بی سیم به تلویزیون، باید به دنبال راهکارهای دیگری بود که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

1. اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند دارای بلوتوث

فناوری بلوتوث، فناوری عجیبی نیست و امروزه بسیاری از دستگاه ها و گجت های هوشمند به آن مجهز شدند. اگر تلویزیون شما هم در دسته تلویزیون های هوشمند قرار می گیرد، برای اتصال هدفون بی سیم به آن به هیچ تجهیزات جانبی دیگری نیاز ندارید. چرا که تلویزیون های هوشمند یک چیپ ست بلوتوثی در داخل قطعات خودشان دارند که اجازه می دهند گجت های بی سیم مختلف از هدفون گرفته تا موس و کیبورد را به آنها متصل کنیم.

برای اینکه مطمئن شوید تلویزیون شما به قابلیت بلوتوث مجهز است یا نه، باید آن را در منوی خدمات تلویزیون جستجو کنید. اگر مدل تلویزیون خودتان را می دانید با جستجوی نام و مدل آن در گوگل، می توانید از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی تلویزیون از بلوتوث مطمئن شوید.

برای اتصال هدفون به تلویزیون بلوتوث دار، باید قابلیت بلوتوث را در منوی تلویزیون پیدا کنید. این قابلیت در تلویزیون های سامسونگ در بخش Engineering دیده می شود و در تلویزیون های LG در قسمت اتصالات در تنظیمات است. بعد از پیدا کردن گزینه بلوتوث، کافی است آن را فعال کردن و تلویزیون را ری استارت کنید. بعد از روشن شدن بلوتوث تلویزیون کافی است که هدفون بی سیم در حالت Pair mode باشد تا بلوتوث دستگاه را پیدا کرده و با آن جفت شود.

2. اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده با دانگل بلوتوث

اگر تلویزیون شما هوشمند نیست، نگران نباشید. با خرید دانگل بلوتوث که شبیه به یک فلش مموری کوچک است، می توانید چیپ ست بلوتوثی را به تلویزیون خودتان اضافه کنید. در واقع با اتصال دانگل بلوتوثی این سخت افزار را به صورت خارجی به تلویزیون خودتان اضافه می کنید.

دانگل های بلوتوثی 2 نوع پورت دارند؛ رایج ترین پورت اتصالی در دانگل های بلوتوثی پورت USB است که اگر روی تلویزیون خودتان درگاه USB دارید، بهتر است از این درگاه برای اتصال دانگل بلوتوثی استفاده کنید. اگر تلویزیون شما قدیمی است و فقط پورت خروجی صدا دارد، می توانید به سراغ دانگل های بلوتوثی بروید که با رابط جک 3.5 میلی متری متصل می شوند. هر چند سرعت انتقال در این نوع دانگل ها کمتر است. در ضمن پیش از از خرید دانگل بلوتوثی مطمئن شوید که دانگل با تلویزیون شما سازگار است.

بعد از اتصال دانگل بلوتوثی و شناسایی آن توسط تلویزیون، برای اتصال هدفون به تلویزیون می توانید نام بلوتوث را روی دستگاه های دیگر خودتان پیدا کنید و منتظر بمانید تا فرآیند جفت شدن دستگاه ها کامل شود.

3. استفاده از دستگاه های استریم مدیا و کنسول بازی

اگر کنسول بازی دارید یا از دستگاه های استریم مدیا از جمله تی وی باکس، اندروید باکس و گجت های هوشمند دیگر در کنار تلویزیون خودتان استفاده می کنید، می توانید برای اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند از این دستگاه ها کمک بگیرید.

کنسول های بازی مثل ایکس باکس یا PS4 برای انتقال صدا از بلوتوث استفاده می کنند. پس با وجود یکی از کنسول های بازی و اتصال آنها به تلویزیون، برای اتصال هدفون، بعد از روشن کردن هدفون و آماده کردن آن برای اتصال بلوتوثی، به قسمت Devices یا Sound در کنسول بازی بروید و خروجی صدا را روی هدفون تنظیم کنید.

گجت های دیگر مثل اندروید باکس های مختلف یا تی وی باکس ها هم معمولا قابلیت بلوتوث دارند و می توانید طبق روش بالا، بعد از روشن کردن دستگاه، به بخش تنظیمات آنها بروید و خروجی صدا را روی هدفون قرار دهید. البته برای این که این روش جواب دهد حتما باید کنسول بازی یا دستگاه استریم مدیا از قابلیت بلوتوث برخوردار باشد. از آنجایی که بین مدل های مختلف یک تی وی باکس یا کنسول بازی تفاوت های زیادی وجود دارد، پیش از اینکه این روش را امتحان کنید حتما پشتیبانی از بلوتوث را در دستگاه بررسی کنید.

راهنمای خرید مودم 2 min4. اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون به کمک ریموت کنترلر

یکی دیگر از روش های اتصال هدفون به تلویزیون استفاده از ریموت کنترلرهای هوشمند است. برخی از انواع ریموت کنترلرهای مخصوص تلویزیون هستند که از رابط جک هدفون برخوردار هستند و می توانید هدفون را به آنها متصل کنید.

کنترلرهای هوشمند جدید را می توانید در کنار انواع تلویزیون های ساده و هوشمند استفاده کنید. یکی از برندهای مشهوری که این نوع ریموت کنترل ها را تولید می کند Roku نام دارد. مدل های Roku Ultra و Roku Streaming Stick 4K+ یک جک هدفون بی سیم دارند و از محصولات محبوب بازار هستند. با خرید این ریموت کنترل های جدید می توانید بدون دردسر هدفون خودتان را به تلویزیون متصل کنید.

5. اتصال هدفون به تلویزیون به کمک هدفون بی سیم RF

اگر با هیچ کدام از روش هایی که بالاتر توضیح دادیم نتوانستید اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده را انجام دهید، یک راهکار دیگر هم باقی می ماند. برخی از هدفون ها به گونه ای طراحی می شوند که از امواج رادیویی پشتیبانی می کنند؛ به این نوع هدفون ها به اصطلاح هدفون RF گفته می شود. در این هدفون ها یک فرستنده امواج رادیویی تعبیه شده که به رابط جک 3.5 میلی متری روی تلویزیون متصل می شود. سپس صدا به کمک امواج رادیویی به هدفون منتقل می شود.

البته خرید یک هدفون RF می تواند مزایا و معایب خاص خودش را به همراه داشته باشد. خوشبختانه این هدفون ها با برد بالا طراحی می شوند و می توانند حتی تا فاصله 100 متری از دستگاه، صدا را منتقل کنند. اما نقطه ضعف این محصولات کیفیت صدا در آنهاست که ممکن است تحت تاثیر سایر امواج دستگاه های الکتریکی قرار بگیرد و آن طور که باید و شاید از اتصال هدفون خودتان به تلویزیون لذت نبرید. این نوع هدفون‎ها روی فرکانس رادیویی بین 900 تا 3200 مگاهرتز کار می‎کنند و دستگاه‎هایی مثل تلفن‎های بی‎سیم، مایکرویو و حتی یک هدفون RF دیگر می‎تواند در صدای ارسالی آنها اختلال ایجاد کند.

جمع بندی

در این بخش با روش های اتصال هدفون به تلویزیون آشنا شدیم و دیدیم که ساده ترین روش اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون هوشمند، چیپ ست بلوتوثی است که در داخل خود تلویزیون کار گذاشته شده باشد. امروزه که بیشتر دستگاه ها به صورت هوشمند طراحی می شوند، خرید یک تلویزیون هوشمند مجهز به بلوتوث می تواند شما را از دردسرهای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده نجات دهد. اما اگر بودجه کافی برای خرید تلویزیون جدید ندارید، راحت ترین راه خرید دانگل بلوتوثی است. دانگل های بلوتوث قیمت بالایی ندارند و اگر به سراغ مارک های معتبر و باکیفیت بروید، می توانید تلویزیون ساده را به یک تلویزیون بلوتوثی باکیفیت تبدیل کنید که صداها را با سرعت بالایی به هدفون بلوتوثی شما منتقل می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید