آموزش دی اکتیو اینستاگرام | دیلیت اکانت اینستاگرام

0
286
آموزش دی اکتیو اکانت اینستاگرام
آموزش دی اکتیو اکانت اینستاگرام

دی اکتیو اینستاگرام

اگر می خواهید برای مدتی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید یا این که دیگر نیازی به یکی از حساب های اینستاگرام خود ندارید، می توانید از طریق روش دی اکتیو اینستاگرام حساب خود را ببندید.

اینستاگرام این امکان را برای کاربران فراهم کرده که از بین دو روش غیر فعال کردن حساب یا حذف کامل آن، یکی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند. در این بخش تیم ایویز هر دو روش دی اکتیو اینستاگرام و دیلیت اکانت اینستاگرام را به شما آموزش می دهد. پس همراه ما باشید.

راهنمای دی اکتیو اینستاگرام | غیر فعال کردن موقتی اکانت اینستاگرام

در روش غیر فعال کردن اکانت، حساب کاربری شما تا زمانی که برای بار دیگر وارد آن شوید، غیر فعال خواهد بود. زمانی که حساب کاربری خود را دی اکتیو می کنید، دوستان تان با جستجوی نام شما، حسب کاربری تان را پیدا نخواهند کرد. زمانی که دوباره وارد اکانت خود شوید، همه چیز مثل سابق خواهد بود.

مزیت روش دی اکتیو اینستاگرام این است که هیچ کدام از اطلاعات شما را پاک نمی کند. علاوه بر تمام فیلم ها و عکس ها، دایرکت ها و کامنت هایی که گذاشته باشید، برمی گردند.

به همین دلیل اگر می خواهید فقط چند روز یا چند هفته از شبکه اجتماعی اینستاگرام دور باشید، این روش برای شما بهتر است. در ادامه نحوه غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام را مرحله به مرحله می آموزیم.

مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقتی

برای پاک کردن کامل اکانت اینستاگرام یا غیر فعال کردن موقتی آن، نمی توانید از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار باید حتما وارد سایت اینستاگرام شوید. پس از طریق مرورگر موبایل یا لپ تاپ خود وارد سایت اینستاگرام به آدرس https://instagram.com شوید.

برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام
آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

بعد از ورود به اکانت اینستاگرام روی تصویر خود کلیک کرده و گزینه Profile را انتخاب می کنید تا به صفحه پروفایل خود وارد شوید.

دی اکتیو کردن اینستاگرام

با ورود به صفحه پروفایل، گزینه ای به نام Edit Profile دیده می شود که برای دی اکتیو اینستاگرام باید روی آن کلیک کنید.

آموزش دی اکتیو اینستاگرام
آموزش دی اکتیو اینستاگرام | آموزش تصویری

صفحه جدید را تا پایین آن اسکرول کنید تا نوشته آبی رنگ «Temporarily disable my account» را ببینید. با کلیک روی این نوشته به صفحه دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقتی هدایت می شوید.

دی اکتیو اینستاگرام
آموزش دی اکتیو اینستاگرام

در این بخش باید دلیل غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. اگر دوست ندارید توضیح دهید گزینه «Something else» را انتخاب کنید.

سپس رمز عبور اکانت خود را وارد می کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام
دیلیت اکانت اینستاگرام

در نهایت روی دکمه آبی رنگ Temporarily disableaccount کلیک می کنید.

دی اکتیو اینستاگرام
نحوه آموزش اینستاگرام

با کلیک روی این گزینه، اینستاگرام به صورت اتوماتیک حساب کاربری شما را خارج می کند. یعنی اگر روی دستگاه دیگری هم وارد حساب خود شده باشید، به صورت اتوماتیک خارج می شوید.

نکاتی مهم درباره دی اکتیو اینستاگرام

  • زمانی که اکانت اینستاگرام خود را دی اکیتو می کنید، کامنت هایی که برای دوستان تان گذاشته باشید، باقی می ماند. اما اسم شما از روی این کامنت ها پاک می شود. زمانی که افراد روی کامنت شما ضربه بزنند تا پروفایل تان را ببینند، با پیغام «این صفحه پیدا نشد» مواجه می شوند.
  • شما می توانید اکانت خودتان را به صورت نامحدود دی اکتیو کنید. در واقع اینستاگرام محدودیتی برای روش دی اکتیو اینستاگرام قائل نشده است. با این حال در هر هفته فقط یک بار می توانید این کار را انجام دهید.
  • اگر برای ورود به اینستاگرام نام کاربری و رمز عبور اکانت غیر فعال شده را وارد کنید، اکانت شما به صورت اتوماتیک فعال می شود و تا یک هفته آینده اجازه دی اکتیو کردن آن را ندارید.
  • دی اکیتو کردن مشکلی برای اکانت اینستاگرام ایجاد نمی کند. بعد از فعال سازی دوباره نوتیفیکیشن عکس هایی که در آنها تگ شده اید، دوباره به شما نشان داده خواهد شد.
  • با غیر فعال اکانت اینستاگرام فالوورها نمی توانند شما را آنفالو کنند؛ چرا که صفحه شما از دسترس خارج شده است. اگر تعداد فالوورها بعد از فعال سازی کم شده باشد می تواند به دلیل دی اکتیو شدن برخی از اکانت های فالوورهای شما بوده باشد.
  • غیر فعال کردن اکانت هیچ گاه باعث پاک شدن کامل اطلاعات شما از اینستاگرام نمی شود و به محض ورود مجدد تمام اطلاعات را همچون سابق در دسترس خواهید داشت.

راهنمای دیلیت اکانت اینستاگرام | حذف کامل اکانت اینستاگرام

اگر نمی خواهید از روش دی اکتیو اینستاگرام استفاده کنید و نیاز دارید که یک اکانت و تمام اطلاعات آن به صورت کامل از اینستاگرام حذف شود، باید مسیر دیگری را دنبال کنید.

با دنبال کردن مسیر حذف کامل اکانت اینستاگرام، تمام اطلاعات شما پاک می شود و قابل بازگردانی نخواهد بود. بنابراین تنها زمانی از این روش استفاده کنید که مطمئن هستید به اطلاعات حساب کاربری خود دیگر نیاز ندارید.

برای این که مراحل این روش دی اکتیو کامل اینستاگرام را طی کنید هم باید از طریق مرورگر آن را انجام دهید. یعنی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام نمی توانید برای دیلیت اکانت اقدام کنید.

مراحل دی اکتیو اینستاگرام به صورت همیشگی

برای حذف کامل و همیشگی یک اکانت در اینستاگرام، به آدرس اینترنتی زیر بروید:

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent

در صورتی که پیش از ورود به آدرس اینترنتی بالا، وارد اکانت اینستاگرام خود شده باشید، مستقیم به صفحه دیلیت اکانت اینستاگرام می رسید. اما اگر وارد اکانت خود نشده باشید، ابتدا صفحه ورود اطلاعات به شما نمایش داده می شود. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی چیزی کلیک نکنید تا صفحه حذف اکانت به صورت اتوماتیک نمایش داده شود.

در این صفحه نیاز است که دلیلی برای حذف اکانت خود از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. می توانید گزینه «Something else» را انتخاب کنید که نیاز به توضیحی ندارد.

دی اکتیو اینستاگرام
آموزش نحوه اینستاگرام

حواستان باشد که وارد اکانت درستی شده اید؛ نام کاربری شما در بالا سمت راست نوشته شده است.

سپس باید رمز عبور خود را وارد کنید.

با وارد کردن رمز عبور پیامی ظاهر می شود که تاریخ دقیق دیلیت اکانت اینستاگرام را به شما هشدار می دهد. از این تاریخ به بعد به هیچ کدام از اطلاعات اکانت اینستاگرام خود دسترسی نخواهید داشت و نام کاربری شما به طور کامل از پایگاه داده اینستاگرام حذف خواهد شد.

اگر از دی اکتیو اینستاگرام به صورت کامل مطمئن هستید، روی دکمه Delete کلیک کنید تا حساب کاربری شما به صورت کامل از اینستاگرام حذف شود.

دی اکتیو اینستاگرام
توضیح کامل دی اکتیو اینستاگرام

نکاتی مهم درباره دیلیت اکانت اینستاگرام

حذف کامل حساب کاربری بر خلاف دی اکتیو اینستاگرام دیگر اجازه دسترسی به اطلاعات گذشته را به شما نخواهد داد. با این کار تمام دایرکت ها و کامنت های شما پاک می شود و کسی با جستجوی نام پروفایل یا ضربه روی تگ اسم شما، نمی تواند صفحه ای را پیدا کند.

با حذف کامل اکانت اینستاگرام، نام کاربری سابق شما آزاد بوده و سایر افراد می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین اگر دوست ندارید از نام کاربری سابق تان سوء استفاده شود، دی اکتیو کردن روش بهتری است.

در این بخش تیم ایویز هر آنچه برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام نیاز بود بدانید، در اختیارتان گذاشت. اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده یا هنوز ابهاماتی برای شما وجود دارد، آنها را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا آنها را پاسخ دهیم.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید