آموزش تعویض باتری ساعت هوشمند

0
1594
تعویض باتری ساعت هوشمند
تعویض باتری ساعت هوشمند به راحتی امکانپذیر است.

باتری‌هایی که در ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شوند قدرتمندتر از باتری‌های موجود در ساعت‌های کلاسیک هستند و طول عمر بیشتری دارند. در نتیجه نیازی به تعویض باتری ساعت‌های هوشمند در فواصل زمانی کوتاه نخواهد بود، اما پس از گذشت زمان طولانی، احتمال اینکه نیاز به تعویض باتری ساعت‌ هوشمند شیائومی، سامسونگ یا اپل داشته باشید زیاد است.

برای اینکه متوجه شوید زمان تعویض باتری یک ساعت هوشمند فرا رسیده است، علائمی وجود دارد که نیاز به تعویض باتری ساعت هوشمند شما را نشان می‌دهند. درواقع این علائم نشان می‌دهند باتری ساعت شما با کیفیت گذشته کار نمی‌کند. در ادامه ابتدا شما را با علائمی آشنا می‌کنیم که نشان می‌دهند زمان تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی فرا رسیده است و سپس مراحل تعویض باتری ساعت را مرور می‌کنیم تا خودتان به راحتی در خانه این کار را انجام دهید.

چگونه بفهمیم زمان تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی فرا رسیده است؟

واضح‌ترین علامتی زمان تعویض باتری ساعت شيائومی که نشان می‌دهد، کار نکردن ساعت یا متورم شدن باتری است. هنگامی که ساعت هوشمند شما به درستی کار نکند، باید باتری آن را تعویض کنید. به غیر از عملکرد نادرست ساعت، علائم دیگری نیز وجود دارد که زمان تعویض باتری ساعت شیائومی را به شما یادآوری می‌کند.

به عنوان مثال، تخلیه سریع شارژ باتری یکی دیگر از علائم تعویض آن است و نشان می‌دهد باتری ساعت شما دیگر کیفیت گذشته را ندارد و باید تعویض شود. معمولا باتری‌هایی که در ساعت‌های هوشمند به کار می‌روند با یک بار شارژ کامل ۱۰۰٪، تا چند روز قابل استفاده خواهند بود. اما زمانی که باتری ساعت هوشند قدرت و کیفیت خود را از دست می‌دهد، در صورت شارژ کامل تنها چند ساعت می‌تواند شما را همراهی کند.

ساعت‌های هوشمند شیائومی مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی هستند. این باتری‌های قابل شارژ طول عمر مشخصی دارند که به میزان دشارژ و شارژ آن بستگی خواهد داشت. یعنی هرچه چرخه شارژ و دشارژ ساعت هوشمند طولانی‌تر باشد، مدت زمانی که باتری ساعت به پایان عمر خود نزدیک می‌شود کمتر خواهد بود. به طور معمول، میانگین طول عمر این باتری‌ها 2 تا 3 سال یا بین 300 تا 500 چرخه شارژ است. بنابراین اگر مدت زیادی از خرید ساعت می‌گذرد، باید باتری آن را تعویض کنید تا به درستی و با کیفیت گذشته کار کند.

مدت زمان زیادی از خرید ساعت گذشته است، باید باتری آن را برای عملکرد درست تعویض کرد.

خرید باتری ساعت هوشمند

مراحل تعویض باتری ساعت هوشمند

پیش از تعویض باتری ساعت این نکته را در نظر داشته باشید که باتری های متورم می توانند خطرناک باشند و اگر آنها را برای تعویض آماده نکنید، ممکن است منفجر شده و آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورند.

اگر باتری ساعت هوشمند متورم شده، برای تعویض آن بگذارید شارژ باتری به کمتر از 25 درصد برسد. اگر شارژ باتری پایین باشد و در حین تعویض به طور تصادفی آسیب ببیند، احتمال خطرات شدید در آن کمتر خواهد بود.

در وهله بعدی فراموش نکنید که برای باز کردن ساعت هوشمند و جدا کردن قطعات آن، نیاز به ابزار آلات خاصی دارید. پس بهتر است پیش از باز کردن ساعت، پیچ گوشتی ها و سایر ابزارهای مورد نیازتان را تهیه کرده باشید.

مرحله 1: پیچ ‌ها را باز کنید

اولین مرحله تعویض باتری ساعت شیائومی، باز کردن پیچ‌های ساعت است. در قسمت پشتی ساعت هوشمند پیچ ​​هایی وجود دارد که بسته به نوع این پیچ‌ها، باید از پیچ گوشتی مناسب استفاده کرده و درب پشت ساعت را باز کنید. حتما پیچ‌ها را در جایی مطمئن قرار دهید که گم نشوند.

مرحله 2: درب پشتی ساعت را باز کنید

پس از باز کردن و برداشتن پیچ‌ها، از یک ابزار تخت استفاده کنید و آن را بین درب پشتی و بدنه ساعت قرار دهید. سپس به آرامی درب پشتی ساعت را باز کنید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که درب پشتی ساعت به طور کامل جدا نشود. در واقع یک کابل بین درب و بدنه ساعت قرار دارد که قبل از جدا کردن درب ساعت باید ان را جدا کنید.

تعویض باتری ساعت هوشمند
تعویض باتری ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی نیز به راحتی انجام می شود.

مرحله سوم: جدا کردن کابل اتصال درب و بدنه ساعت

اگر کمی درب ساعت را به سمت بالا بکشید، یک کابل متصل به سنسورها را خواهید دید. این کابل در تمامی ساعت های هوشمندی که سنسور دارند، وجود دارد. ممکن است برخی از ساعت های هوشمند این کابل را نداشته باشند. با این حال قبل از کشیدن درب به سمت بالا حتما وجود آن را بررسی کنید.

این کابل از سنسور ساعت به مادربورد متصل است. آن را با استفاده از ابزار اسپاجر از روی مادربورد جدا کنید.

مرحله چهارم: برداشتن درب پشتی ساعت

در این مرحله از تعویض باتری ساعت هوشمند باید درب پشتی را به صورت کامل جدا کنید. بعد از جدا کردن درب ساعت، واشر لاستیکی دور بدنه ساعت را بررسی کنید و اگر آسیب دیده، در مرحله آخر آن را با یک واشر سالم جایگزین کنید.

مرحله ۳: کابلی که درب پشتی و بدنه ساعت را به هم وصل می ‌کند را جدا کنید

همانطور که اشاره کردیم، درب و بدنه ساعت با یک کابل به هم متصل شده‌اند. اگر درب ساعت را کمی به سمت بالا بکشید، کابل را که به سنسورها متصل است خواهید دید. این کابل در تمامی ساعت‌های هوشمند دارای سنسور وجود دارد. برخی از ساعت‌های هوشمند ممکن است این کابل را نداشته باشند. با این حال، قبل از اینکه درب را به سمت بالا بکشید، از حضور این کابل مطمئن شوید و ابتدا آن را جدا کنید. این کابل از سنسور ساعت به مادربرد متصل می‌شود. از ابزار اسپاجر برای جدا کردن آن از مادربرد استفاده کنید.

بررسی ساعت هوشمند هایلو

مرحله ۴: درب پشتی ساعت را جدا کنید

در این مرحله از تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی، باید درب پشتی ساعت را به طور کامل جدا کنید. پس از برداشتن درب ساعت، واشر لاستیکی اطراف بدنه ساعت را بررسی کرده و در آخرین مرحله در صورت آسیب دیدگی، آن را با یک نمونه سالم تعویض کنید.

مرحله 5: هسته پردازشگر را جدا کنید

در این مرحله باید هسته پردازشگر را جدا کنید. یک کابل از یک طرف به صفحه نمایش ساعت و از طرف دیگر به هسته پردازشگر متصل شده است. ابتدا این کابل را پیدا کرده و سپس از یک اسپاجر یا ابزار صفحه بازکن برای جدا کردن مجموعه هسته‌های پردازشگر ساعت از نمایشگر استفاده کنید. با جدا کردن این کابل باید بتوانید واحد هسته پردازشگر ساعت را از محفظه یا بدنه ساعت جدا کنید.

مرحله 6: کانکتور ها را از واحد پردازشگر جدا کنید

در این مرحله از تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی، باید سایر اتصالات متصل به واحد پردازشگر را قطع کنید. برای این کار از ابزارهایی مانند اسپاجر یا موچین استفاده کرده و کابل‌های نارنجی رنگ یا اتصالات دکمه‌های فیزیکی را از واحد پردازنده جدا کنید.

مرحله ۷: مادربرد را جدا کنید

پس از جدا کردن اتصالات پردازشگر، هنگامی که از قطع شدن کامل آن‌ها اطمینان حاصل کردید، مادربرد را به کمک اسپاجر جدا کنید. برای انجام این کار، اسپاجر را داخل شکاف کوچک زیر مادربرد قرار دهید و با چرخاندن آن، مادربرد را بیرون بیاورید و آن را جدا کنید.

مرحله 8: باتری را جدا کنید

آخرین مرحله این است که باتری قدیمی را از بدنه و شیار آن جدا کنید. کابل باتری ممکن است به محفظه پلاستیکی چسبیده باشد، بنابراین به آرامی آن را بیرون بکشید و باتری را خارج کنید. باتری جدید را به کمک نوار چسب دو طرفه محکم کنید. برای اینکه باتری در جای درستی قرار بگیرد، نوارچسب جدید را روی نوار چسب‌های قدیمی قرار دهید نه روی خود باتری.

مرحله 9: ساعت را ببندید

پس از اینکه باتری جدید را به درستی جایگزین کردید، تمام مراحل را از پایین به بالا دنبال کنید تا تمام قطعات و کابل‌ها در جای مناسب خود قرار گرفته باشند. ساعت را ببندید و باتری را برای عملکرد بهتر کالیبره کنید. کالیبره کردن باتری به این صورت است که باید به طور کامل شارژ شده و پس از رسیدن به شارژ 100 درصد، حداقل 2 ساعت دیگر هم به شارژ شدن ادامه دهد. سپس از ساعت هوشمند خود تا زمانی که باتری آن تخلیه و خاموش شود استفاده کنید. در نهایت دوباره آن را تا رسیدن به شارژ 100 درصد بدون توقف شارژ کنید تا باتری ساعت کالیبره شود و زمان‌های شارژ بعدی به صورت معمولی باشد.

خرید ابزار تعمیر ساعت هوشمند شیائومی از ایویز

برای تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی باید با قطعات داخلی و ساختار این ساعت‌ها آشنا باشید. اگر تاکنون ساختار ساعت‌های هوشمند را از نزدیک ندیده یا باتری ساعت تعویض نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم ابتدا ویدیوهای مربوط به تعمیر ساعت‌های هوشمند را از منابع معتبر دنبال کنید.

برای تعویض باتری ساعت هوشمند شیائومی، علاوه بر دانش و آگاهی، به ابزارهای حرفه‌ای نیز نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید به یک تکنسین باتجربه تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی تبدیل شوید، می‌توانید ابزار تعمیر موبایل، ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌ها را با بهترین قیمت از پنل فروشگاهی ایویز سفارش دهید. کافی است در فروشگاه ایویز ثبت نام کنید. سپس از منوی بالای سایت، بخش دسته بندی‌ها را انتخاب کرده و به قسمت قطعات و ابزار تعمیرات بروید. در این بخش می‌توانید همه قطعات و ابزار لازم برای تعویض دستگاه‌های هوشمند را خریداری کنید. ایویز همواره برای ارائه بهترین خدمات در کنار شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید